Retourneren, garantie en klachten

Bij Maylino is het uiteraard mogelijk je bestelling te retourneren (mits je bestelde product niet onder een wettelijke uitzondering valt). Dit kan binnen 14 dagen na ontvangst van je complete bestelling.

Gebruik hiervoor het online herroeping formulier. Of je print en vult het modelformulier voor herroeping in dat je kunt downloaden onderaan deze pagina.

We zouden het fijn vinden als je ook even een mail of WhatsApp stuurt als je wilt ruilen of retourneren, zodat wij alvast op de hoogte zijn.

Je kunt het product daarna retour sturen naar:

Maylino
Rijksweg 44
4255 GM Nieuwendijk
Nederland

Vergeet niet een notitie met je bestelnummer, adres en e-mailadres toe te voegen.

Herroeping formulier

Als je een account heb aangemaakt kun je via Mijn account op het tabblad Mijn bestellingen de status bekijken of een retour aanvragen.

Herroepingsrecht (bedenktijd)

Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen.
Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief eventuele verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van je thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.

Deze kosten bedragen circa €3,90 tot €10 euro per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Maylino geretourneerd worden.

Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Waardevermindering

De consument is aansprakelijk in de volgende gevallen voor eventuele waardevermindering van het product. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

  • Er zijn duidelijke gebruikssporen zichtbaar: Als het product gebruikssporen vertoont die verder gaan dan nodig is om het product te beoordelen.
  • Het product beschadigt of de verpakking meer beschadigd is dan nodig is om het product te proberen: Bijvoorbeeld door onzorgvuldig gebruik of slechte verpakking tijdens de retourzending.
  • Het product onvolledig is: Wanneer het product niet compleet wordt teruggestuurd, zoals het ontbreken van onderdelen, een gebruiksaanwijzing of accessoires.
  • Als het filtermedia dat nat of vuil is geworden betreft moeten we helaas 100% waardevermindering rekenen omdat dit niet meer verkoopbaar is in verband met visziektes en parasieten.

Uitzondering maatwerk

Sommige producten die je via deze webwinkel koopt worden op maat volgens de door jou ingevoerde specificatie gemaakt. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief. Dit staat dan op de product pagina bij het desbetreffende product vermeld.

Retourkosten verrekenen

Als je pakket niet bezorgd kan worden, wordt het naar een afhaalpunt gebracht. Haal je het daar niet op, dan moeten we helaas de retourkosten in rekening brengen. Zodra het pakket terug is bij ons, wordt je bestelling (gedeeltelijk) geannuleerd. Dit geldt ook als je het pakket weigert bij de deur. Als je nog vragen hebt, laat het gerust weten!

Product ruilen?

Wil je een product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. Je kan hiervoor contact opnemen via mail of WhatsApp. Wel draag je zelf de kosten voor terugzending van het product.

Garantie

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kan maken op garantie.

Op grond van het Europese recht zijn wij aansprakelijk voor elk gebrek van overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar na de levering van de goederen aan het licht komt. Je kan aanvullende rechten hebben op grond van het Nederlandse recht.

Wettelijk gezien ben je verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Gebruikte producten

Soms verkopen we gebruikte producten. De garantie is dan verkort naar 12 maanden. Dit wordt aangegeven op de product pagina en in je winkelwagen.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar .

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Modelformulier voor herroeping

Wat onze klanten zeggen
3 beoordelingen